Att lägga in material på Publications

  1. Börja med att gå in på er befintliga webb för att se rapporterna som ligger där. 
  2. Öppna en ny flik/fönster i din webbläsare med utvecklingsmiljön för den nya webben så du enkelt kan hoppa emellan nya och gamla webben.
  3. Tryck på "Lägg till artikel" uppe till höger.
  4. Kopiera in titeln på rapporten från gamla webben i Titel-fältet.
  5. Skriv en kort beskrivning om vad rapporten handlar om.
  6. Kopiera in "Authors" från gamla webben i brödtext-fältet.
  7. I fältet för taggar anger du vilket ämne rapporten handlar om (t ex Water & health)
  8. Ladda ner rapporten från nuvarande webben.
  9. Gör en skärmdump på omslaget. Var noga med hur du beskär skärmdumpen och inte får med någon kant, det kommer synas tydligt. Formatet är alltså stående A4 (som rapporten). Det går bra att använda sig av .png som en skärmdump automatiskt blir.
  10. Dra in skärmdumpen till ytan för media.
  11. Dra in rapporten (pdf) till fältet för Bilaga.
  12. Läs igenom allt igen och se att det blev som du ville. Sätt artikeln som "Publicerad" högst upp.
  13. Spara och granska.